JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Ahad, 19 Julai 2009

PENING JUGA NAK FIKIR KES NI

Oleh: Mandor.blogspot.com

NAIK pening jugak aku fikir pasal misteri kematian Mendiang Teo Beng Hock. Ye lah, buat apa nak fikir, aku bukannya Pegawai Penyiasat ke atau pihak-pihak yang bertanggungjawab dalam siasatan kes tersebut. Tapi, hati tetap juga nak fikir pasal kes macam ini boleh terjadi pada sesiapa termasuk kaum keluarga aku. Dijauhkan Allah benda-benda macam ni. Tak kiralah samada kes bunuh diri ke, terbunuh ke atau dibunuh. Semuanya aku tak mahu berlaku atas kaum keluarga aku. Tu pasal aku cuba juga nak fikir macam mana kejadian seperti ini boleh berlaku. Apa puncanya?

Bila aku baca akhbar dan tonton TV, macam-macam andaian aku dapat. Bila buka blog kat internet pun macam-macam andaian. Ada yang lojik dan ada yang tak lojik langsung. Salah satu persoalan yang ditimbulkan oleh sebuah laman web, buat aku pening jugak nak fikir. Di sini aku petik sikit apa yang menjadi tajuk besar laman web berkenaan.

"Logikkah Teoh Beng Hock membunuh diri kerana mendiang mempunyai tunang dan hendak mendaftarkan perkahwinan dan sedang menunggu kelahiran cahayamata pertama? Jika mendiang telah dibebaskan, mengapa mendiang tidak menghubungi sesiapa menggunakan handsetnya sebaik-baik 'dibebaskan pada jam 3.30 pagi'.

"Jika mendiang telah dibebaskan, pastinya segala barangan milik mendiang termasuk handset akan dipulangkan semula. Tidakkah mendiang menelefon sesiapa memberi tahu mendiang ingin berehat terlebih dahulu di sofa pejabat SPRM? Adakah mendiang tidak langsung tergerak hati untuk menjawab begitu banyak SMS dan panggilan yang diterima yang dirakam oleh hanset mendiang..... Banyak persoalan yang perlu dijawab...." (http:www.marhaen.info./v2/)

Jadi, aku tak fikir susah sangat nak siasat kes ini. Aku yakin tahap profesional pihak berkuasa kita, tapi aku lebih yakin jika Badan Siasatan Bebas mengendalikan kes ini. Tak salah kalau mana-mana pihak prihatin akan apa yang berlaku terhadap mendiang. Sesiapa yang tak prihatin atau memandang ringan kes ini pada aku orang tu bukan manusia normal. Apa-apa pun, aku sedap hati sikit bila ada ura-ura kerajaan akur dengan tuntutan pihak pembangkang yang mahukan siasatan bebas. Harap-harap jangan ada pihak yang menghalang.

1 ulasan:

  1. salam. dijemput datang menonton GADOH di USM pada 8.8.09 nanti. ajak kawan-kawan skali ok. :)

    tengok flyers kat sini: http://2.bp.blogspot.com/_VNg9zxVOC4E/Sl8h_B3gqYI/AAAAAAAAAx4/jiw9JqBVZwU/s1600-h/gadoh_at_kb.jpg

    BalasPadam