JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Jumaat, 17 Julai 2009

APA KOMEN `BROKER' KERAJAAN PERPADUAN TERHADAP KES KEMATIAN DI BANGUNAN SPRM?

Oleh: Mandor.blogspot.com

TAKZIAH, pertama aku ucapkan pada keluarga mendiang Teo Beng Hock, yang mati ketika berada di bangunan SPRM sejurus selesai soal siasat oleh SPRM tentang kes rasuah Exco Selangor. Mendiang mati dikatakan jatuh dari bangunan yang terdapat di SPRM. Walaupun aku tak tahu mengapa beliau jatuh samada kemalangan atau tidak, tapi aku rasa amat sedih di atas apa yang berlaku.

Maka, sudah tentu kematiannya menjadi `misteri' buat keluarga, rakan-rakan dan tentunya parti politik yang sememangnya peka dengan kejadian seperti ini. Jika ini berlaku di atas keluarga kita pun, tentu kita akan berfikir macam-macam. Seorang penulis yang digelar oleh rakan aku sebagai `Broker Kerajaan Perpaduan" iaitu MSO (Mohd Sayuti Omar) dalam blognya menyebut sudah pasti parti-parti politik pembangkang terutamanya dari DAP akan mempolitikkan isu ini. Dan, MSO berharap semua ini hendaklah diserahkan kepada PSRM sahaja. Serah begitu sahaja? Bagus juga cadangan MSO ini sebagaimana bagusnya cadangan beliau agar Tuan Guru Nik Aziz terima saja Umno untuk Kerajaan Perpaduan tu.

Tahniah buat MSO yang percaya sepenuhnya kepada PSRM. Aku harap semua rakyat Malaysia akan mengikuti pandangan dan sikap MSO ini. Beliau adalah contoh terbaik rakyat Malaysia dan boleh kita tabalkan untuk anugerah `Tokoh Kerajaan Perpaduan'. Jom, kita pakat-pakat percaya pada SPRM. Lupakan je pasal sogokan jambatan kat Manek Urai tu, itu bukan rasuah, Muhyiddin bergurau je dulu tu.....Kalau tak, mesti MSO dah cadangkan SPRM siasat Muhyiddin, tak gitu MSO?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan