JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 25 Julai 2009

TANGGUH KES 2 SEPT UNTUNGKAN DSAI

Friday, July 24, 2009
Penangguhan kes kepada 2 September iaitu tarikh beliau mula dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri dilihat sebagai satu langkah yang menguntungkan DSAI.Ini memberikan beliau peluang untuk beliau memberi penekanan kepada kerajaan untuk masa kini.

Mahkamah tinggi semalam memberikan beliau untuk mendapatkan lebih banyak akses keatas bahan bukti yang di perolehi dari mahkamah.Beliau dijangka akan terus menjadi pernghubung antara ketiga-tiga parti utama. namun menurut DSAI Pendakwaraya memohon penangguhan penyerahan dokumen itu atas alasan:

1)Perintah mahkamah supaya menyerahkan dokumen tersebut kepada tertuduh mempunyai implikasi dan kesan, bukan sahaja terhadap kes liwat tersebut, tetapi juga kes-kes jenayah yang lain.

2)Ia akan mengelak rayuan pendakwaraya di Mahkamah Rayuan daripada menjadi akademik, kerana ia membabit persoalan perundangan tertentu.

3)Perkara memberi salinan kenyataan saksi kepada Anwar, membabitkan persoalan undang-undang yang perlu diputuskan terlebih dahulu oleh mahkamah rayuan, sebelum Mahkamah Tinggi meneruskan perbicaraan kes tersebut.

Beliau sebelum ini agak tenggelam dan diasak hebat oleh kerajaan ,namun peangguhan ini memberikan beliau banyak masa untuk mengukuhkan semula kekuatan Pakatan Rakyat. /Sumber: WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan