JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 31 Julai 2010

LEBIH 20 BUAH BAS AKAN DITAZKIRAH OLEH NIK AZIZ ?

Oleh: Mandor

MAKA diberitakan bahawa berpuluh-puluh bas akan dibawa untuk menemui Tuan Guru Nik Aziz. Tujuannya apa? Tidak lain adalah untuk memujuk Tuan Guru agar PAS menerima penyatuan Melayu. Melayu mana? Melayu Umno yang pasti. Maksudnya, Umno sahaja yang ada mempunyai keahlian orang Melayu.

Datanglah berpuluh-pulus bas atau keretapi sekali pun, ia suatu yang amat baik sekali. Mungkin perjumpaan itu nanti, Tuan Guru boleh beri sedikit tazkirah kepada rombongan yang gila kepada penyatuan Umno-PAS itu. InsyaAllah, kalau hati mereka belum ditutup rapat untuk menerima kebenaran, kesemua rombongan yang menemui Tuan Guru akan mendapat hidayah. Mereka akan kembali dan bersatu atas dasar Islam. Sudah tentunya mereka akan bersatu di bawah PAS, bukannya Umno yang sekular itu.

Sebab itu, kita patut alu-alukan rombongan tersebut dan kita minta dibenarkan lebih dari 20 buah bas yang akan menemui Tuan Guru Nik Aziz. Di sana nanti, Tuan Guru boleh beri penjelasan apakah bentuk penyatuan yang wajib di sisi Islam. Mungkin berbeza dengan apa yang diperkatakan oleh Mufti Harussani.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan