JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 15 Julai 2010

UMNO TERDUDUK, CNN POTONG STIM !!

Oleh: Mandor

CNN betul-betul potong stim. Baru je Najib dan Muhyiddin serta Rais Yatim nak merasa seronok tengok Anwar kena keji dan dihentam oleh rakan-rakan di dalam PR pasal Anwar dikatakan `membayar' CNN untuk menaikkan imejnya, tiba-tiba CNN nafikan pula. Sudahlah dinafikan, CNN menyindir pemimpin Umno yang percaya kepada `Blogger' murahan yang menyebarkan cerita lucu itu.

Apa `standard' pemimpin negara kita? Blogger yang ditolak oleh dunia luar pun masih mahu dijadikan rujukan. Nampak sangat tidak cerdiknya mereka. Patut pun bila Anwar cabar mahu berdebat, seorang pun tidak berani ke depan. Mereka berani ke depan hanyalah di depan media yang mereka kuasai sahaja. Peliknya, masih ada lagi Melayu yang tertipu dengan pemimpin sebegini. Sudahlah hidup susah, kena tipu pula.

Anwar tidak perlu CNN untuk tonjolkan diri. Semasa beliau di dalam penjara dulu pun, pengaruh beliau sudah ada di merata dunia. Bukan seperti seorang `First Lady' tu yang terhegeh-hegeh nak promote dirinya sehingga sanggup guna duit rakyat nak bayar iklan muka depan di sebuah akhbar luar negara.

Pengaruh dan kewibawaan tidak boleh dijual beli. Orang boleh menilai sendiri. Tuan Guru Nik Aziz yang boleh dikatakan tidak pun dipanggil oleh CNN seperti Anwar tetap mempunyai pengaruh di merata dunia juga. Presiden Iran, yang sentiasa dijauhi oleh media barat itu pun tetap disegani oleh kawan dan lawan. Najib ? Usahkan dunia luar, MCA dan MIC malahan ahli Umno sendiri pun banyak kali langgar arahan atau nasihat dia.

Sekali lagi Anwar menang dari segi moralnya. Umno terduduk dengan pendedahan oleh CNN. Sebab itulah Umno mahu sangat hendak berbaik dengan PAS agar mereka boleh mengajak PAS untuk memusuhi Anwar, PKR dan DAP. Bila hajat mereka tercapai, PAS pun akan dibiarkan hidup bersendirian. Itulah Umno, dulu, kini dan selamanya..../mandor.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan