JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 11 Julai 2009

MSO CUBA HASUT US NASHA JANGAN DATANG KE MANEK URAI?

Oleh: Mandor.blogspot.com

AKU baca tulisan MSO (Mohd Sayuti Omar) tentang kisah Mursyidul Am Pas dengan Timbalan Presiden Pas, Us Nasha. Sebenarnya isu di antara mereka berdua sudah dianggap selesai dan aku rasa semua ahli-ahli Pas tidak pernah merasa dendam pada sesiapa, dan jika ada pun masing-masing pendamkan dan bersangka baik untuk kebaikan parti. Tetapi, rupa-rupanya masih ada lagi penulis upahan ini yang masih tak puas hati lagi dengan perdamaian di antara Tuan Guru Nik Aziz dengan Us Nasha.

MSO ni aku tengok lama dah perangai dia yang tak pernah puas hati bila tengok Pas dalam keadaan baik dan bersatu. Contoh di Manek Urai, bila media heboh perkata mengapa Pas tak beri peluang Presiden Pas datang berceramah dan juga mengapa poster Hj Hadi tidak terdapat di Manek Urai, MSO mesti kata Pas Kelantan tak patut buat begitu kat Presiden Pas. Nah, sekarang Tuan Guru Hj Hadi dah pun berceramah dan poster beliau pun sudah banyak dinaikkan, MSO tak komen apa-apa pun. Lepas tu, media pencacai Umno berkata pula, di mana Timbalan Presiden Pas Us Nasha tak muncul-muncul semenjak hari penamaan calon? Rupa-rupanya Us Nasha uzur, dan beliau akan tetap turun di Manek Urai seberapa segera. Aku tengok tak ada pun bantahan dari sesiapa di kalangan pimpinan Pas yang bantah bila Us Nasha nak turun ke Manek Urai. Bahkan, Tuan Guru Nik Aziz dan Husam Musa pun alu-alukan kehadiran Us Nasha.

Peliknya, bila sebut je Us Nasha nak turun di Manek Urai, `lidah syaitan' ni yang kononnya menyokong Pas cuba pula menghasut kalau perlu tak payah lah Us Nasha duduk sepentas dengan Tuan Guru Nik Aziz. Apa maksud dan tujuan penulis upahan ni? Tidak lain dan tidak bukan untuk mencetuskan kembali perasaan benci dan dendam di hati Us Nasha terhadap Tuan Guru Nik Aziz. Aku tengok tulisan MSO pun aku dah tahu betapa baghalnya dia ni menulis. Dalam tulisan dia, dia sebut " Sebab seseorang yang memegang jawatan Mursyidul Am tentulah mereka yang bertaraf ulama, suci, terhindar dari dosa besar dan dosa kecil. Mempunyai moral yang baik, akhlak yang baik dan saksyiah yang tinggi dan luhur." Itu tulisan MSO. Aku nak pertikaikan yang MSO kata sebagai Mursyidul Am dan Ulamak ni tentunya terhindar dari dosa besar dan dosa kecil. Siapa ajar MSO camtu? Kalau dah terhindar dari dosa besar dan dosa kecil, maknanya Mursyidul Am atau Ulamak itu Maksum sama seperti Nabi. Sedangkan selain dari Nabi, manusia tidak terlepas dari dosa besar mahupun dosa kecil. Sebab itu aku tak heran bila MSO bercakap tidak seperti seorang yang ada akal fikiran. Yang tak ada akal dan fikiran tu bukan binatang ke namanya?

Apa yang sakit sangat dihati MSO ni kalau Us Nasha berbaik semula dengan Tuan Guru Nik Aziz? Takkan sebab cita-cita MSO nak lihat Pas dan Umno bersatu dalam satu kelambu tidak tercapai, maka dendam kesumat MSO dilepaskan kepada mereka berdua? Kalau MSO nak sangat tengok Pas kalah di Manek Urai, MSO boleh gunakan blog MSO sendiri berkempen untuk Umno. Kalau setakat MSO belot sokong Umno, sebesar zarah pun tak merugikan Pas, malah Pas beruntung kerana hilang seekor `batu api' dalam Pas.

MSO pun dok jaja kononnya Pas dah mula rasa nak kalah maka terpaksa jemput Us Nasha berkempen. Wah, hebat sungguh Us Nasha pada pandangan MSO. Lupakah MSO Us Nasha tu pun menang kerusi Parlimen atas sokongan siapa dan di mana bumi beliau berpijak sewaktu beliau dinobatkan sebagai MP Bachok? Pas menang satu-satu pilihanraya bukan kerana individu tetapi kerana dasar yang dibawa oleh Pas. Samada Us Nasha turun atau tidak berkempen, pengundi akan mengundi Pas atas dasar parti. Itu pun MSO masih tak faham lagi tentang perjuangan Pas? Penulis politik jenis apa jika itu pun masih belum mengerti. Patutlah ada yang menggelar MSO ni penulis murahan.

Aku yakin Us Nasha pun dah tak pakai lagi apa yang MSO dok hasut siang malam untuk memecah belahkan Pas. Tetapi pelik juga, ada yang teringin nak menyimpan penulis semacam ini dan diberi ruang pula dalam media Pas. Pada aku, kalau Us Nasha ikut juga hasutan manusia bertanduk ini, tak ada rugi juga buat Pas di Manek Urai. Kalau Us Nasha tetap berpegang dengan prinsip perjuangan Islamnya dan tetap turun ke Manek Urai itu menandakan usaha MSO serta orang-orang disekitarnya yang berbau Umno itu akan kecewa teramat sangat. Terpulang pada Us Nasha sendiri.

2 ulasan:

  1. pergiiiiii jahanammmmmmmmm lah dgn mso ni,,,,,,,,

    BalasPadam
  2. haluuuuuuuuuuuuuuu...

    aku kolo dapat si Mso jahanam ni, sure aku suruh si janapari liwat MSo ni. biaq padan muka ms0 yg mmg dh siras dgn janapari....

    BalasPadam