JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Rabu, 24 November 2010

AZMIN, CHEGU BARD BILA NAK BAYAR UPAH AKU? AKU NAK DERMA NI...

Oleh: WFAUZDIN NS

AKU bukan pejuang reformis dan jauh sekali pernah `berkampung' di rumah Anwar sewaktu mula-mula Anwar dipecat. Aku tidak pernah bawa anak bini aku melepak atau `menebeng' kat rumah Anwar pun. Anak aku pun tidak pernah bermain dengan anak Anwar, samada main kucing atau pun anjing. Aku cuma penyokong PR, dan penyokong Anwar. Itu saja.
Kecilnya aku ini, namun aku berterima kasih di atas `popularti' yang diberikan oleh seorang kawan di dalam blognya. Siap letak gambar aku lagi, terima kasih banyak. Gambar terbaru aku tak nak ke? Aku ada letak gambar terbaru dalam blog aku tu, jika mahu aku izinkan untuk dicopy.

Dalam blognya dia kata aku Blogger upahan Azmin. Blogger Barua katanya. Pasal `upahan' yang dia dok kata tu, aku dah jawab lama dah berapa juta aku terima dari Azmin. Chegu Bard pun `upah' aku juga semasa kempen pemilihan baru-baru ini, juta juga Chegu Bard kasi.

Itulah, bila kita hentam orang macam orang takde akal kita sedap saja menulis. Bila kita kena tegur, kita melenting dan tuduh orang itu barua atau Blogger upahan. Hujah takde pun. Aku malas nak link semua tulisan aku tentang Azmin atau Chegu Bard, dan aku juga malas nak link tulisan aku tentang apa yang dikatakan kepincangan di dalam pemilihan parti. Bahkan, aku siarkan dalam blog aku email dari seseorang yang tidak puas hati tentang pemilihan kali ini. Walaupun aku dikatakan mendapat `upah' oleh Azmin, aku tulis dan siarkan juga laporan salah laku yang dibuat oleh Chegu Bard dan beberapa teguran kepada parti yang ada faktanya. Aku harap Azmin tetap `bayar' aku walaupun aku menulis tentang kepincangan pemilihan yang baru berlalu.

Sebab itu, aku malas nak layan atau delete segala komen pengunjung blog aku walaupun komen itu hentam aku balik. Aku tak kisah kerana itu hak pembaca. Takkan kita nak paksa orang setuju dengan semua yang kita tulis. Takkan aku nak cop dia orang tu barua semata-mata tidak setuju dengan pendapat aku. Cuma, aku akan delete komen yang ada unsur lucah terlampau kerana tidak baik untuk ditatap.

Aku seronok kalau pandangan aku dikritik atau dibalas dengan hujah. Jika aku rasa hujah dia lebih tepat, aku akur dan tidak akan menjawabnya. Aku pernah berhujah dengan Blogger Batu-Api@firestone, dan aku seronok berhujah dengannya. Dia membalas hujah aku dengan hujahnya. Malangnya, dia selalu menang dengan aku dan aku `surrender' dan tidak menjawab tulisannya. Itulah baiknya ber`blog' ini, jika kita cerdik. Tapi, jika kita anggap ber`blog' macam budak-budak berkelahi, buang masa je.

Sekali lagi aku ucapkan terima kasih banyak kepada rakan aku yang `promote' aku di dalam blognya itu. Aku halalkan lah gambar itu walaupun rakan aku tu tak minta izin pun. Sebagai membalas `jasanya', aku seru korang semua masuklah blog rakan aku tu, korang boleh baca macam-macam cerita tentang seorang pejuang reformasi yang tulin lagi ikhlas. Kisah beliau pelihara kucing dan minta derma pun ada. Kisah dia maki orang tak kasi derma pun ada. Kisah dia caci bekas beberapa majikan yang pernah kasi makan anak bini dia pun ada...Macam-macam adaaaa.......

InsyaAllah, kalau Azmin dan Chegu Bard dah buat payment `upah' menulis aku nanti, aku dermalah sikit untuk kucing-kucing beliau bela tu....No hal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan