JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 30 November 2010

TAHNIAH YB FUZIAH, ANUGERAH UNTUK RAKYAT PAHANG

Oleh: WFAUZDIN NS

TAHNIAH dan syabas saya ucapkan buat Ahli Parlimen Kuantan, YB Fuziah Salleh yang berjaya menduduki kerusi Naib Presiden PKR yang baru diumumkan di dalam Kongres PKR semalam dengan mendapat undian 8, 927. Turut memenangi jawatan itu adalah Ahli Parlimen Lembah Pantai YB Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Batu Tian Chua dan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang Datu Dr Mansor Othman.

Sebagaimana DS Anwar Ibrahim yang dianugerahkan Allah SWT kepada seluruh rakyat Malaysia untuk berjuang membela nasib rakyat, pada saya YB Fuziah juga demikian yang pastinya akan berganding bahu bersama DS Anwar lebih-lebih lagi untuk membela nasib rakyat di Negeri Pahang khususnya. Tepat sekali ahli-ahli PKR memilih YB Fuziah walaupun di dalam pertandingan itu beliau bersaing dengan seorang lagi calon wanita iaitu YB Nurul Izzah.

Kebijaksanaan ahli-ahli PKR membuat pilihan harus dipuji kerana pilihan dibuat bukan berdasarkan kaum atau jantina, tetapi berdasarkan prestasi dan kebolehan. Saya cukup yakin, dengan gandingan dua tokoh wanita ini, maka PKR akan dapat menambah pengaruh khususnya di kalangan wanita tua dan muda untuk menyertai parti ini.

Sekali lagi, tahniah saya ucapkan dan saya sentiasa mendoakan agar YB Fuziah lebih bersemangat dengan jawatan baru serta cabaran yang baru beliau terima ini. Jawatan ini adalah amanah, dan YB Fuziah hendaklah memikul amanah ini sebaik mungkin./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan