JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 29 November 2010

`TALKIN UNTUK UMNO' GAMATKAN DEWAN

Perwakilan PKR hadiah pantun 'talkin' untuk Umno

Abdul Rahim Sabri
Nov 28, 10

Perwakilan Kelantan hari ini (semalam) mencuit hati perwakilan PKR dengan membaca beberapa rangkap pantun yang didakwanya sebagai 'talkin' untuk Umno sewaktu membahaskan usul memartabatkan maruah bangsa.

Wan Ibrahim Wan Abdullah berkata rakyat perlu membentuk bangsa yang bermaruah dalam negara yang terdiri daripada perlbagai kaum dan etnik bagi menjadi sebuah negara merdeka dan berdaulat.

"Selagi tidak menguburkan Umno, cita-cita bangsa kita, (maka) negara kita terus dijajah lebih teruk daripada penjajahan British," katanya dalam Kongres PKR di Petaling Jaya.

Sehubungan itu, Wan Ibrahim membacakan pantun yang kemudiannya mendapat tepukan gemuruh para perwakilan yang hadir di kongres tersebut.

Sementara itu, pembinaan menara 100 tingkat di bawah projek pembangunan Warisan Merdeka terus dikecam sebagai projek membazir.

Perwakilan Pulau Pinang, Sim Tze Tzin mendakwa projek yang berharga RM5 bilion itu dilihat tidak memberikan sebarang faedah kepada rakyat.

Sebaliknya, kata beliau, wang sebanyak RM5 bilion itu boleh digunakan untuk membina 160,000 rumah mampu milik dan membantu sekurang-kurangnya hampir sejuta rakyat Malaysia.

Perwakilan Sabah, Gan Chee Chan pula mendakwa terdapat pihak-pihak tertentu yang sewenang-wenangnya memberikan taraf kewarganegaraan kepada mereka yang bukan penduduk asal negeri itu.

Beliau mendakwa pihak-pihak yang berkenaan sewenang-wenangnya memberi kewarganegaraan untuk kepentingan politik sendiri./Malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan