JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Ahad, 28 November 2010

Hanya 30 Hadir Cuba Ganggu Kongres



27/11/2010

PETALING JAYA 27 NOV: Hanya kira-kira 30 orang hadir pada bantahan yang dianjurkan oleh bekas Bendahari PKR Selangor, S Kottapan di luar dewan sivik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), pagi tadi.

Mereka menjadi sasaran media arus perdana untuk kononnya mencerminkan rasa tidak puas hati akar umbi terhadap pemilihan PKR. Namun walaupun diuar-uarkan secara meluas, jelas ahli PKR menolak demostrasi itu.

Penunjuk perasaan membawa kain rentang sambil melaungkan slogan-slogan untuk menarik perhatian hadiran pada kongres tiga hari PKR.

Mereka bersurai setengah jam kemudian selepas campurtangan unit keselamatan PKR.

Dalam pada itu Setiausaha Agung Saifuddin Nasution Ismail berkata tanggapan kononnya PKR berpecah belah susulan pemilihan parti adalah berasaskan persepsi yang dibentuk daripada keputusan segelintir cabang-cabang parti.

Beliau menegaskan hanya empat peratus dari cabang yang mengadakan pemilihan terpaksa disiasat kerana aduan-aduan tertentu manakala cabang selebihnya menjalankan proses berkenaan tanpa masalah.

Ditanya mengenai tanggapan bahawa proses pemilihan PKR gagal, Saifuddin mengeluarkan fakta-fakta untuk membuktikan sebaliknya.

"Berapa cabang yang melaksanakan pemilihan secara tertib. 9. 9 daripada 218 baru 4 persen. Tapi empat inilah yang mendapat liputan akhbar media dan mengakibatkan membentuk tanggapan rakyat," katanya.

Beliau sekali lagi menegaskan bahawa aduan yang diterima ditangani mengikut perlembagaan parti dan dalam kes tertentu memerlukan masa untuk menyiasat sebelum tindakan dikenakan.

"Semua surat tunjuk sebab yang berkaitan aduan salah laku, pejabat saya telah keluarkan. Ada kes yang telah diputuskan oleh jawatankuasa disiplin, ada kes yang dirujuk lemabaga disiplin, ada yang melakukan salah laku serius. Perbuatan pelanggaran salah laku samada ia menerima tindakan tunjuk sebab di mana mereka akan dipanggil. kedua kita segera laksanakan 27/3 yang diberi kuasa parti menghukun penggantungan dan tertuduh dipanggil untuk beri keterangan," kata beliau yang juga Ahli Parlimen Machang./TVNews

Tiada ulasan:

Catat Ulasan