JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 6 November 2010

BERJIHAD JIHAD JUGA, TETAPI KENA BIJAK

Jihad jihad jugak. Tapi sampai bila setiap kali kita tewas kita mahu seru kembali berjihad? Sampai bila kita akan bercakap kita mesti bersabar dan teruskan jihad? Kita bukan tidak tahu selama ini kita masuk gelanggang yang tidak pernah rata, penuh dengan berbagai `senjata' mereka terkumpul sehinggakan `pengadil' pun memakai jersi yang sama dengan mereka.

Naik malas untuk bercakap pasal rasuah pilihanraya. Bila kita bercakap pasal itu, orang akan kata kita cari alasan mengapa kita kalah. Bila bercakap pasal media yang tidak bebas, orang akan kata itu alasan semata-mata. Hakikatnya, kita percayakah ada rasuah berlaku di dalam pilihanraya? Kita percayakah semua peruntukan yang turun melambak-lambak ketika pilihanraya itu sebenarnya kebetulan, bukan rasuah pilihanraya?

Apa yang kita lakukan setelah kerap kali di`buli' sedemikian rupa? Parti kita ini bodoh sangatkah sehingga sanggup masuk gelanggang di dalam keadaan begitu? Jika kita cakap tidak payah masuk bertanding di dalam keadaan begitu, mereka akan cakap yang untung pihak mereka sebab menang tanpa bertanding. Habis tu, kita mahu buat apa? Masuk juga gelanggang dan serahkan `kepala' kita untuk di`buli' semahu-mahunya?

Kita tidak ada pilihan langsungkah? Bukan kita tidak tahu media kepunyaan kita kekuatannya setakat mana. Permit Suara Keadilan sehingga sekarang kena beku. Di Gua Musang, berkesan sangatkah media alternatif seperti internet? Sampai bila kita seperti meredhakan semua ini? Sampai kerusi yang kita ada di Parlimen dan Dun licin semuanya baru kita mahu sedar?

Bangkitlah wahai PR. Lakukan lah sesuatu yang benar-benar berkesan agar sekurang-kurangnya dapat mengurangkan sikit rasa kena buli oleh puak mereka. Sewaktu kita bangkit di dalam kempen `BERSIH' dahulu, nah, kita lihat betapa besarnya kesan kepada kita. Lepas itu, kita kembali rehat dan balik kepada program ceramah.

Harapan kita, PR hendaklah lebih radikal selepas ini. PRU Ke 13 tidak lama dan masihkah kita mahu sondolkan kepala kita lagi. Jihad, jihad juga tetapi kena bijaklah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan