JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 25 November 2010

TAHNIAH MB SELANGOR, TAHNIAH PR SELANGOR

Oleh: WFAUZDIN NS

SYABAS, kita ucapkan kepada Kerajaan PR Selangor yang tidak menyembunyikan atau melindungi mana-mana pegawai di bawah kerajaan negeri yang disyaki terlibat di dalam penyelewengan. Kes seorang Pengurus Kanan Yayasan Selangor yang telah ditahan reman selama 7 hari oleh SPRM bagi siasatan berhubung isu perbelanjaan Majlis Sambutan Ulang Tahun Ke 40 yayasan itu membuktikan ketelusan Kerajaan Negeri.

Majlis Sambutan Ulang Tahun ke-40 yayasan itu yang dikatakan melebihi RM300,000 adalah satu perbelanjaan yang melampau di bawah pemerintahan PR, mungkin biasa jika di bawah pemerintahan Umno. Itu bezanya. Buktinya, rumah MB Selangor di bawah Umno dahulu berapa juta? Jika mahu tahu lebih lanjut, tanya Tun Dr Mahathir berapa agaknya harga rumah Khir Toyo.

Blog-blog pro Umno termasuk media mereka cuba mengambil peluang untuk memburukkan imej Kerajaan Negeri di bawah PR, namun usaha mereka gagal kerana bukan sahaja MB Selangor yang tertekan untuk menjawab isu ini bahkan tidak semena-mena pemimpin Umno Selangor yang menggelabah dengan isu sekarang. Cuba semak bila kali terakhir Yayasan Selangor itu di audit? Bermula di zaman Umno kah atau di zaman PR?

Namun demikian, menyedari betapa Kerajaan PR Selangor sekarang terpaksa membersihkan segala `najis' peninggalan Umno dahulukala, MB Selangor bertindak pantas dengan mengadakan peraturan baru yang melibatkan semua syarikat di bawah Kerajaan Negeri. MB Selangor tidak mahu `pisang berbuah dua kali'. Menyerahkan kes ini terus kepada SPRM adalah satu langkah terpuji yang tidak mampu dilakukan oleh Kerajaan Negeri yang diperintah oleh Umno.

Kini, biarlah SPRM siasat sepenuhnya dan jika ada pegawai lain mahu pun pemimpin politik yang turut terlibat, SPRM mestilah mengambil tindakan. Selepas ini mungkin SPRM boleh mencuba menyiasat pula berapa kos perbelanjaan lawatan ke luar negara melibatkan sepasang suami isteri bernama Najib dan Rosmah pula./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan