JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Jumaat, 12 November 2010

ZAID SEDANG `BERUSAHA' UNTUK DIPECAT, PKR PERLU TUNAIKAN HAJAT BELIAU

Oleh: WFAUZDIN NS

SATU berita yang baik bagi saya apabila dimaklumkan bahawa Dato Zaid kemungkinan besar akan menubuhkan parti baru sekiranya beliau dipecat dari PKR. Itulah harapan yang amat dinantikan kerana dengan parti baru itu nanti Zaid tidak perlu bertanding atau bersaing dengan sesiapa untuk menjadi Ketua. Malang sedikit apabila beliau berkata SEKIRANYA parti pecat beliau. Ertinya apa? Ertinya mungkin beliau kini sedang berusaha sedaya upaya untuk dipecat.

Menurut maklumat , di dalam perjumpaan beliau dengan para penyokongnya di Kedah semalam yang dihadiri lebih kurang 100 orang, beliau telah cuba membayangkan keinginannya itu. Cubaan yang bagus dari Zaid untuk `pancing' atau uji sokongan orang ramai seandainya beliau menubuhkan parti barunya.

Cuma, saya tidak berapa seronok dengar dari maklumat tersebut parti barunya itu mungkin akan menggunakan perkataan `Keadilan' juga. Ada yang kata mungkin namanya `Keadilan Baru'. Macam Umno dulu lah juga bila diharamkan maka wujud `Umno (Baru)'. saya harap maklumat itu tidak tepat, masakan Zaid masih `ada hati' atau kepingin lagi mahu gunakan nama `Keadilan' jika beliau tubuhkan parti baru. Adakah mahu `tumpang berkat'?

Tidak kisahlah apa pun nama parti barunya nanti. Apa yang penting, ramai yang sudah kenal Zaid. Masalahnya nanti, apakah parti barunya itu akan menjadi komponen baru di dalam Bn atau berhajat bersama PR? Atau bukan kedua-duanya? Tentu ramai `tokoh-tokoh wibawa' berminat untuk menyertai parti barunya nanti. Mungkin Zul Kulim, Zahrain dan beberapa lagi spesis katak berminat untuk bersama beliau.

Mudah-mudahan PKR dapat menunaikan hajat Zaid untuk beliau tubuhkan parti barunya. Kesihan juga lihat beberapa ekor katak tu yang masih tidak berparti umpama `roh tidak bertuan'. Sebab itulah roh ini berkeliaran mengganggu di sana sini. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan