JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 29 November 2010

PROTES - JANGAN MALUKAN KAUM INDIA DI DALAM PKR



Oleh: WFAUZDIN NS

KONGRES PKR akan berakhir hari ini. Secara umumnya ia berjalan dengan baik, tiada berlaku huru-hara seperti yang diharapkan oleh Umno dan media pencacai mereka. Mereka cuma boleh bergembira dengan beberapa kumpulan kecil yang majorotinya `berkulit gelap' seperti gambar di atas.

Kumpulan itu sebenarnya `menumpang' tuah daripada beberapa pihak yang tidak berpuas hati Justify Fulldengan pemilihan PKR yang lalu. Kebanyakan yang tidak berpuas hati itu lebih bertanggungjawab untuk melahirkan rasa tidak puas hati mereka bukan seperti mereka di atas. Peliknya, mengapa dai awal dulu pun kumpulan `gelap' ini sahaja yang sering buat hal? Geng-geng Jenapala buat hal juga di Ibu Pejabat PKR sebelum ini. Pada kongres semalam pun, kumpulan `gelap' ini diketuai oleh pemimpin sebangsa dengan Jenapala juga.

Simpati juga saya kepada majoriti berbangsa India yang setia, cerdik dan bertanggungjawab di dalam PKR. Mereka pun mesti merasa malu dengan perbuatan kumpulan seperti di atas yang ingin menjadikan PKR seperti Hindraf. PKR bukan Hindraf walaupun PKR pernah berjuang membela Hindraf.

Saya harap pimpinan PKR mengenal pasti dalang yang membuat kerja bodoh seperti ini. Mereka ini cuma ingin menangguk di air keruh, bukan untuk menyelesaikan masalah atau membantu parti. Alasan yang diberi kununnya mereka berjuang untuk akar umbi, tetapi cuba lihat sepanduk atau risalah yang mereka bawa. Kebanyakannya cuma melepaskan dendam atau emosi terhadap peribadi pemimpin semata-mata. Pergi jahanam puak-puak `gelap' seperti ini./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan