JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Jumaat, 5 November 2010

TERBUKTI UMNO/BN MULAI KUAT, ZAMBRY MULA FIKIR UNTUK BUBAR DUN PERAK?

Oleh: WFAUZDIN NS

"BN telah mantap, rakyat kini menaruh keyakinan terhadap kepimpinan Najib". Itulah petikan dari kata-kata Muhyiddin sebaik sahaja Bn memenangi PRK di Parlimen Bt Sapi dan di Dun Galas. Kemenangan Umno di PRK Dun Galas dengan majoriti yang besar menewaskan calon PAS tentunya membanggakan Muhyiddin. Tahniah buat PAS dan PR yang telah berusaha sebaik mungkin di dalam kedua-dua PRK tersebut. Terlebih tahniah juga buat SPR yang `berjaya' kali ini.

Jika benar Bn telah mantap dan rakyat telah kembali menyokong Najib - Rosmah, maka inilah waktu yang sesuai buat `Kerajaan Negeri bukan pilihan rakyat' di Perak untuk dibubarkan agar benar-benar menjadi Kerajaan Negeri yang berdaulat dan demokrasi. Zambry tidak perlu gusar lagi kerana `terbukti' kini Bn telah mantap sebagaimana yang diperkatakan oleh Muhyiddin. Apakah Zambry mulai merasa seronok dengan menduduki `kerusi rompakan' di Pejabat MB Perak sekarang?

Tidak perlu dibimbang lagi kerana terbukti di Galas, undi kaum Cina telah kembali kepada Bn. Undi orang-orang Melayu kebanyakannya akan pergi kepada Umno, kecuali orang-orang Melayu Islam yang belum tentu lagi undi mereka. Jadi, waktu paling bijak untuk Zambry menunjukkan `kejantanan'nya. Mungkinkah Bn berani atau masih lagi was-was tentang sokongan rakyat terhadap mereka? /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan