JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 23 November 2010

JIKA KITA BUKAN SAMPAH DALAM PARTI, BUAT APA NAK EMOSI SANGAT?

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA membaca artikel ini, harus diakui di dalam PKR sememangnya ada sampah. Sampah inilah yang kita semua patut campakkan. Sebelum itu, kita kena kenalpasti siapakah dia sampah-sampah itu? Bukan main hentam tuduh orang ini dan orang itu sampah, silap-silap kita termasuk dalam golongan sampah tersebut.
Justify Full
Jujurnya kita akui terlalu ramai di antara kita yang terdiri dari reformis yang bersusah-payah berjuang untuk parti ini. Tetapi tidak semua reformis ini berjuang dengan ikhlas, ada yang mahu habuan dan pembalasan. Malahan, ada yang bercerita semula segala jasa baiknya terhadap DS Anwar dan keluarga. Semuanya memberi alasan berjuang untuk parti dan ingin melihat parti ini menjadi kuat.

Ezam juga bersusah payah dahulu, begitu juga dengan Roslan Kassim, Zahid Md Arip, Lokman Noor Adam, Hamdan Taha dan ramai lagi. Akhirnya ke mana mereka? Syabas, buat mereka yang dahulu susah tetapi masih setia dengan parti. Andaian jika Azmin menang, parti menjadi teruk adalah andaian dari persepsi yang salah. Parti menjadi teruk atau musnah jika yang menang itu mendapat kemenangan melalui jalan yang salah. Tidak kiralah samada Azmin atau siapa sahaja.

Mengapa diungkit penyatuan PRM ke dalam PKR? Apa silap dan salahnya Dr Syed Husin? Oleh kerana DR Syed Husin memberi menyebut agar parti membuang segala sampah yang ada di dalam PKR maka Dr Syed Husin patut dicaci? Jika kita merasakan kita bukan sampah, apa salahnya beliau berkata demikian? Jangan cepat terasa sangat. Berfikirlah dengan waras.
Jangan asyik berbangga dengan susahnya kita dahulu berjuang sehingga menganggap mereka yang baru masuk parti seolah-olah bukan pejuang. Itu ego namanya.

Kritiklah parti, tiada masalah. Mengapa dikaitkan dengan orang itu dan orang ini? Jangan bermain emosi semata-mata tidak suka kepada seseorang pemimpin. Perjuangan yang ikhlas, InsyaAllah akan diberkati dan disukai orang. Jangan kita suka berbuat baik, tapi mahu dipuji dan dipuja orang. Ibarat kita mohon derma, bila orang tidak mahu menderma kita maki hamun orang itu. Ikhlaskah?/wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. jangan wat perangai masam UMNo itu yang penting...kalah menang adat pertandingan..kalau betul xpuas hati guna saluran yang betul macam chegu bard..wa respek sangat sma chegu bard....tegas dan berpendirian..

    BalasPadam