JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 20 November 2010

ANWAR `SEMBILANG BERBISA', RAIS YATIM `IKAN EMAS DALAM AKUARIUM', MANA

Oleh: WFAUZDIN NS

AGAK lama juga Rais Yatim menyepi. Semalam dia bercakap tentang DS Anwar setelah boss Rais, Najib memberi komen tentang kenyataan DS Anwar terhadap Malaysia sebuah Negara Islam Moden. Aku pun tidak tahu samada Umno selama ini menganggap Islam itu ada yang kunu, moden atau Islam yang sentiasa sesuai sepanjang zaman.
Justify Full
Kerajaan Turki di zaman Kamal Antartuk juga pernah digelar sebuah kerajaan Islam Moden. Jadi, tidak hairan juga Malaysia di bawah kerajaan Umno/Bn mendapat gelaran yang lebih kurang sama. Jika di zaman Kamal Antartuk, wanita Islam tidak dibenarkan bertudung atau menutup aurat, di zaman sekarang di negara kita isteri pemimpin pun bersepah yang tidak menutup aurat. Jadi, pelik apanya kita dengan pengiktirafan yang datangnya pula dari negara-negara `penyembah barat' itu?

Rais Yatim memberi perumpamaan kepada Anwar iaitu sebagai `ikan sembilang di dalam air yang keruh/berlumpur', di mana ikan ini akan menyengat kiri dan kanannya. Jika begitu perumpamaan Rais Yatim, saya rasa hebat sungguh Anwar Ibrahim. Buktinya, Umno kerap kali terkena `sengatan' dari Anwar. Bisanya sampai sekarang masih terasa. Oleh kerana `bisa'nya Anwar ini, maka tidak hairanlah ada usaha-usaha jahat untuk menghapuskannya. Jika Umno bernasib baik, tiadalah kena sengat tetapi apa yang selalu terjadi Umno kerap kali terkena sengat `ikan sembilang' ini.

Jika Anwar umpama `ikan sembilang bersengat', maka tentulah Rais Yatim layak menjadi `ikan emas di dalam akuarium'. Mana lebih hebat ? Ikan Sembilang ini jika mati pun, beliau akan melawan habis-habisan dan bukan mudah untuk menangkap ikan sembilang berbisa ini. `Ikan Emas' di dalam akuarium pula, sentiasa diberi makan dan kalau tidak diberi makan sekejap sahaja maka mati terapung lah ia di dalam akuarium dengan keadaan perut yang kembung. Maknanya, ikan emas ini mesti diberi makan. Rais Yatim pun begitu keadaannya. Sebab itulah beliau tidak boleh bertahan di luar Umno, beliau tinggalkan Parti Melayu Semangat 46 dan sanggup menjadi ikan emas di dalam akuarium.

Kesimpulannya, Rais Yatim secara tidak langsung mengiktiraf kehebatan DS Anwar. /wfauzdin.blogspot.com

2 ulasan:

  1. Rais Yatim layak menjadi `ikan emas di dalam akuarium'sentiasa diberi makan dan kalau tidak diberi makan sekejap sahaja maka mati terapung lah ia di dalam akuarium dengan keadaan perut yang kembung.
    very sinikal......

    BalasPadam
  2. dimanakah bisanya dsai.sedangkan pengikut sendiri pun minta beliau berundur...cuba fikir-fikir bersama. dsai pun masih mencari pengaruh dari dalam dan luar negara

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini