JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 29 November 2010

JIKA PEMECATAN JENAPALA JIKA TIDAK SAH, PARTI BOLEH SAHKAN

Oleh: WFAUZDIN NS

SAH atau tidak `pemecatan' ' Jenapala dari PKR? Benarkah surat pemecatan yang didakwa sah oleh Setiausaha Agung PKR itu merupakan surat palsu seperti yang didakwa oleh bekas Setiausaha Agung PKR yang kini diluar PKR itu?

Jenapala mendakwa beliau tidak pernah dipecat dari parti. Jenapala juga mengapalai demontrasi di depan Ibu Pejabat PKR untuk menunjukkan protes terhadap pemilihan di dalam PKR baru-baru ini. Di dalam protes itu, terdapat sepanduk yang memburukkan Ketua Umum PKR dan individu di dalam parti. "Anwar `Love' Azmin" adalah sebahagian dari sepanduk yang terdapat di dalam demontrasi yang diketuai oleh Jenapala.

Manusia ini juga amat berminat untuk diwawancara oleh media haprak seperti TV 3 dan Utusan bagi meluahkan perasaan beliau terhadap parti bahkan memburukkan DS Anwar. Sebenarnya, bukan beliau seorang yang tidak berpuas hati terhadap pemilihan, tetapi mereka yang lain termasuk beberapa calon yang menawarkan diri bertanding jawatan tinggi di dalam parti pun ada yang tidak berpuas hati. Namun, mereka ini tidak berbuat kerja bodoh seperti Jenapala. Itu bezanya manusia cerdik dengan manusia bodoh.

Saya tidak mahu ulas samada Jenapala ini sah atau tidak dipecat dari PKR. Biar mahkamah yang menentukan setelah adanya aduan dibuat kepada pihak Polis. Jika ditakdirkan, Jenapala dipecat dari parti terbukti tidak sah, maka sukalah saya beri pandangan agar pemecatan itu disahkan. Ini adalah kerana Jenapala tidak layak berada di dalam parti sebagaimana Zaid juga. Masalah teknikal lain cerita, hakikatnya Jenapala tidak diperlukan oleh parti sebenarnya.

Bagi saya, seandainya pagi ini mahkamah memutuskan bahawa Jenapala masih sah sebagai ahli PKR, parti boleh memecat beliau sebelah petangnya nanti. Perkara yang tidak sah, boleh disahkan. Jika sememangnya benar keputusan pecat Jenapala itu adalah sah, Alhamdulillah./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini