JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Jumaat, 26 November 2010

BOIKOT KONGRES KERJA PENGKHIANAT

Justify FullOleh: Mandor

Kongres PKR bermula hari ini sehingga Ahad nanti. Tentu sudah ramai perwakilan dari semua Cabang PKR mula berkampung di Shah Alam, Selangor untuk merayakan perhimpunan besar parti ini yang dinamakan `Kongres Parti Keadilan Rakyat'.

Ada yang datang nanti dengan wajah suka dan ceria, ada yang datang dengan wajah tenang, juga ada yang datang dengan wajah suram dan duka. Di sebalik wajah itu tentu ada sesuatu yang ingin diperolehi dari kongres berkenaan. Umumnya, tentu mereka ingin melihat PKR bangkit dan bersatu semula untuk menjatuhkan Umno/Bn. Itu sasaran masing-masing.

Jangan terperanjat jika ada yang tidak datang langsung. Bukan kerana ada masalah atau keuzuran lain, mereka tidak datang untuk menunjukkan `protes' mereka kepada parti. Meskipun dijangka jumlahnya tidak ramai, tetapi itulah dia wajah-wajah pengkhianat parti. Tabik buat ahli-ahli yang selama ini tegas dengan pendirian mereka, ikhlas dengan teguran dan kritikan mereka terhadap parti tetapi mempunyai kekuatan dan moral hadir Kongres yang diadakan.

Kritikan dan rasa tidak puas hati itu aspek yang berbeza jika dibandingkan dengan rasa kasih, sayang dan setia kepada perjuangan parti. Apalah ertinya jika disebalik kita lantang mengkritik parti kununnya untuk memperbaiki parti, tetapi kita lah orangnya yang sebenar melakukan sabotaj terhadap parti. Sewajarnya mereka menggunakan peluang ini untuk menyuarakan pendapat dan teguran mereka kepada parti, di samping mereka juga akan dapat mendengar penjelasan oleh pimpinan parti dalam apa jua permasalahan yang timbul.

Mari kita lihat siapakah pengkhianat-pengkhianat parti yang disebut oleh Timbalan Presiden PKR Dr Syed Husin Ali sebagai `sampah' itu. Apabila sudah dikenal pasti, campakkan sahaja `sampah-sampah' ini keluar dari parti. Jika ingin protes sekalipun, datanglah ke Kongres sebagai tanda hormat kepada disiplin parti dan lakukan protes di sana dengan apa cara atau simbolik pun asalkan penuh adab dan bersopan. /mandor.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini