JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 20 April 2010

AKIBAT TEKANAN, UTUSAN MELOYA TERPAKSA CETAK SEMULA BERITA LAMA

OLEH kerana terlalu ghairah ingin menipu dan putar belit serta terlalu ingin mencacai, maka akhbar Utusan Meloya bertarikh 19 April 2010 telah menyiarkan berita lama. Cuba anda lihat pada muka surat 24 Utusan Malaysia bertarikh 19 April 2010, berita bahagian tengah muka surat tersebut; TAJUK - `Khalid pun kena letak jawatan'.

Berita tersebut dipetik dari Pasir Mas (18 April). Petikan seperti berikut, " Mohammad Fairus meletakkan jawatan sebagai ADUN Penanti berkuatkuasa semalam atas alasan memberi tumpuan sepenuhnya kepada pelajaran peringkat pasca siswazah dan sekaligus memberi masa bersama keluarga yang selama ini terpaksa berkorban dalam memenuhi tugas. (Utusan Malaysia bertarikh 19 April 2010).

Berita tersebut adalah berkaitan kenyataan dan komen dari raja katak Ibrahim Ali kepada pemberita selepas Majlis Memukat Ikan, Pemimpin Bersama Rakyat Dun Chetok di Tasik Dana, Tok Uban, Pasir Mas, Kelantan. Keseluruhan berita berkenaan jelas berita tersebut adalah berita yang mungkin telah disiarkan lama dahulu sewaktu berlaku kontroversi perletakan jawatan Muhammad Fairus. Berita tersebut juga mengisahkan raja katak Ibrahim Ali mempertikaikan MB Selangor Tan Sri Khalid dengan isu lembu korban dan kos pembaikan keretanya. Ini jelas berita yang sudah terlalu lama sedangkan kedua-dua kes yang melibatkan MB Selangor itu sudah lama selesai.

Persoalannya, apakah tugas editor Utusan? Tiada lagikah berita terbaru untuk dipaparkan kepada pembaca setia totok mereka itu? Masakan sudah habis idea untuk memutar belit berita sehinggakan berita lama di `copy' dan `paste' semula untuk disiarkan? Adakah editor/Pengarang Utusan sekarang berada dalam tekanan kerana dipaksa untuk menyiarkan apa jua berita asalkan dapat memburukkan pembangkang hatta cerita basi sekalipun?

Memang wajar Utusan Meloya ini ditolak oleh rakyat. Akhbar ini sentiasa menipu dan sentiasa menganggap pembaca bodoh seperti Pengarang dan editor mereka. Memalukan!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan