JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 6 April 2010

APA BEZA PARTI TIN KOSONG DENGAN LANGSUNG TIDAK BERPARTI ?

Tun tersenyum lihat gelagat si katak mencium keris....dulu dia cium tangan aku...

Aku hampir hendak tertawa dengan hujah raja katak Berahim Ali apabila mengulas isu pemimpin Gerakan yang tidak mahu `menyembah' PERKOSA mohon maaf. Anda boleh baca apa hujah MP Pasir Mas yang tidak tahu malu menumpang kerusi Parti PAS itu di sini. Raja katak Pasir Mas itu sememangnya terkenal dengan hujah beliau yang selalu menggunakan kepala lutut, lepas itu mula hendak mengamuk hentak-hentak meja bila orang tertawakan dia.

Di dalam kenyataannya, raja katak tersebut menggelar Parti Gerakan sebagai parti tin kosong kerana mulanya beliau sangka Gerakan tiada wakil di dalam Parlimen. Tetapi, apabila diingatkan oleh wartawan yang menemu bual beliau bahawa Gerakan ada juga dua wakil di dalam Parlimen, beliau pun terhegeh-hegeh mengaku tetapi cuba juga `cover' ke maluannya. Lihatlah betapa dengkelnya otak raja katak, hendak serang orang tetapi tiada senjata pendinding kecuali kepala lututnya. Beliau berkata Parti Gerakan tiada pengaruh sebab itulah cuba menentang PERKOSA untuk raih sokongan orang-orang Cina kembali.

Jika Gerakan sebuah parti yang ada juga wakilnya di Parlimen bertanding di atas lambang partinya sendiri, bagaimana pula dengan raja katak yang pinjam lambang parti PAS tetapi sehingga kini tidak berparti? Paling memalukan, PAS sudah tidak redha lagi kerusi itu diduduki oleh sang katak tidak tahu malu itu. Jika orang bermaruah apatah lagi sebagai Presiden pertubuhan yang berjuang untuk Melayu kununnya, beliau sudah lama mengosongkan kerusi Parlimen Pasir Mas sebaik sahaja PAS tidak restui beliau menenggek di situ. Bukankah sifat orang Melayu itu tahu Melayu?

Tidak berparti kemudiannya menenggek di atas kerusi yang diberi pinjam, kemudian ke hulu ke hilir membawa keris dan mengucupnya itu bermaruahkah? Semua orang sekarang sedang mentertawakan raja katak, dan beliau tidak sedar kerana mungkin selama ini terlalu lama berada di bawah tempurung semenjak disepak terajang oleh Umno dahulu. Gerakan lebih bermaruah dari raja katak kerana meskipun kehilangan banyak kerusi tapi tetap berjuang jatuh dan bangun atas partinya sendiri. Raja katak berjuang dengan kerusi pinjam yang telah pun diharamkan oleh tuan punya kasi pinjam./mandor.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan