JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 15 April 2010

PEMILIHAN CALON OLEH MUHYIDDIN DI KRITIK HEBAT

Oleh: RAKYAT MARHAEN

Pembohong!...kan dah kena. Tak pasal-pasal masuk perangkap sendiri. MIC Hulu Selangor mempertikaikan tindakan Muhyiddin mengumumkan Kamalanathan sebagai calon BN.

Sebelum ini, Muhyiddin beriya-iya menyatakan, BN akan pilih anak tempatan sebagai calonnya dalam PRK Hulu Selangor. Namun hari ini, Muhyiddin telah pun mengumumkan Kamalanathan yang bukan anak tempatan tetapi dari Bahagian Selayang.


"Kami ada ramai calon anak tempatan, yang berpelajaran... mengapa hendak membawa calon luar, dari Bahagian Selayang... calon yang pernah kalah dalam saingan Ketua Pemuda MIC bahagian (di Selayang)", kata Ketua Penerangan MIC Hulu Selangor kepada malaysian insider.

Tindakan itu dilihat, Muhyiddin telah berbohong dengan pengundi kawasan Hulu Selangor dan mempermainkan MIC Hulu Selangor dan pusat. Tidak kira lawan dan kawan, Umno ni suka berbohong jika terdesak.

Padahal sebelum ini, Muhyiddin telah menjaja ke hulu ke hilir, BN akan mencalonkan anak tempatan sebagai calonnya. Bahkan dalam masa yang sama, mereka juga telah 'menempelak' PR yang meletakkan Zaid Ibrahim sebagai calonnya di kawasan itu. Kononnya, Zaid bukan anak tempatan.

Tetapi hari ini, mereka ini telah menelan balik ludah mereka sebelum ini. Nak buat macam mana lagi, dah lidah bercabang macam biawak.

WarkahDaily menganggap, berkemungkinan BN terdesak untuk menentukan siapakah calonnya. Dalam keadaan BN yang 'kegawatan' senarai calon walaupun menganggap ramai senarai calon hingga 'shortlist'.

Akibat terdesak kerana ditelan mati emak, diluah mati bapak, BN yang dipengaruhi Umno telah pun menolak cadangan Samy Vellu mencadangkan Palanivel.

Pada mula, Mugilan mendapat perhatian sebagai calon hasil usaha 'lobi' pihak Umno demi menyingkirkan Palanivel. Samy begitu marah hingga memanggil mesyuarat tergempar. Samy terus mendesak Muhyiddin untuk menerima Palanivel tetapi ditolaknya juga.

Last minit, mungkin Samy sudah mendapat signal, Kamalanathan akan dipilih, maka secara 'paksaan' mungkin, Samy terpaksa mengumumkan, mesyuarat memutuskan Ketua Penerangan MIC dicadangkan sebagai calon (padahal ianya diputuskan pucuk pimpinan BN yang dipengaruhi Umno).

Keputusan itu dibuat bagi mengelak daripada pertelingkahan terus menjadi-jadi. Dalam masa yang sama menjaga hati Samy Vellu konon cadangannya (Palanivel) ditolak.

Mungkin juga khabar menyatakan, MIC diberi imbuhan atas kejadian itu dengan dilantik Palanivel sebagai senator dan Timb. Menteri./wargamarhaen.blogspot

Tiada ulasan:

Catat Ulasan