JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Ahad, 25 April 2010

TAHNIAH SPR DAN PENGARAH JAIS - SAWIT AKAN MENJADI EMAS

TAHNIAH kepada SPR dan bukannya kepada Bn yang memenangi kerusi Parlimen Hulu Selangor siang tadi. Tahniah kepada badan yang mengendalikan pilihanraya di negara ini yang mana terlalu cekap dan profesional serta teramatlah telusnya. Mengapa SPR patut dipuji melangit? Ini adalah kerana SPR adalah badan yang teralu bersih; buktinya:

Tiada seorang pun yang berdaftar sebagai pengundi di Hulu Selangor tidak dapat mengundi. Kisah beberapa orang yang datang untuk mengundi, tetapi tidak boleh mengundi kerana mereka dikatakan telah mengundi menandakan SPR profesional. Begitu juga dengan kisah yang diberitakan ini:-

"Tiga pengundi membuat laporan polis apabila mereka mendapati nama mereka ditanda Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai sudah mengundi sedangkan mereka belum berbuat demikian. Ini berlaku ketika mereka mahu membuang undi pusat pengundian undi di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina Serendah 3. Di Ampang Pecah, wujud lima saluran mengundi sedangkan dalam Akta Pilihanraya, hanya 4 saluran sahaja. Dan di sana juga, Pekerja PKR dilaporkan telah menangkap dua orang pegawai SPR yang berligar dan menasihatkan pengundi mengundi MIC."

Perpindahan tempat mengundi beberapa ratus pengundi tanpa pengetahuan pengundi itu sendiri menandakan SPR telus, rajin buat kerja walaupun tanpa disuruh. Oleh yang demikian, di masa akan datang kita tidak perlu lagi bersusah payah untuk meminta atau mengisi borang perpindahan tempat mengundi kerana SPR akan lakukan untuk kita kerana SPR lebih arif di mana kita berada untuk mengundi.

Pujian melangit juga patut diberi kepada SPR kerana pantas bertindak memilih kawasan Hulu Selangor sebagai kawasan utamanya untuk melaksanakan perpindahan alamat tempat mengundi. Kerja tersebut dilakukan disaat Hulu Selangor menghadapi PRK adalah kebetulan sahaja. SPR tiada niat lain.

Banyak lagi perkara yang SPR tunjukkan betapa badan ini teramat cekap, profesional dan rajin. Maka, wajarlah tahniah diberi kepada SPR kali ini. Tahniah yang sama patut juga diberi kepada Pengarah JAIS kerana telah memainkan peranan besar untuk mengasingkan agama dan politik. Masjid hanya boleh bercerita pasal Sembayang, nikah serta mempelajari darihal bab Haid dan Nifas sahaja. Bak kata Mufti Perak Harussani, zaman Nabi tiada parti politik (teringat seperti kata Mahafiraun, zaman Nabi tiada pisau cukur, pasal itu Nabi simpan janggut).

Tidak lupa tahniah buat orang-orang Melayu Hulu Selangor terutamanya orang-orang Felda kerana terbukti orang Melayu memang bijak pandai. Yakinlah, selepas ini buah sawit akan menjadi buah emas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan