JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 28 Julai 2009

`SPEAKER' DUN PERAK DIPANGGIL J/KUASA HAK DAN KEBEBASAN AWAM

Ganesan dipanggil Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Awam

IPOH - Speaker Dewan Undangan Negeri, R Ganesan akan dipanggil pada mesyuarat Hak dan Kebebasan Awam Khamis ini bagi mendapatkan penjelasan beberapa isu berhubung perjalanan persidangan DUN pada 7 Mei lalu.

Bekas Speaker DUN, V Sivakumar berkata, beliau menerima aduan daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pokok Assam, Yee Seu Kai mengenai isu sub-Dewan atau Dewan kecil pada tarikh itu.

Katanya, menurut Perintah Tetap 72, apabila Speaker (Sivakumar) menerima aduan wujudnya prima facie, maka Speaker itu boleh merujuk kepada Hak dan Kebebasan Awam mengenai aduan berkenaan.

“Pada 13 Julai lalu, saya ada menerima aduan daripada Seu Kai mengenai perkara tidak sepatutnya berlaku dalam sidang DUN pada 7 Mei iaitu selain sub-Dewan, ia juga berkaitan dengan kehadiran anggota polis dalam Dewan itu.

“Berdasarkan kenyataan Menteri Keselamatan Dalam Negeri (KDN), Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein di Parlimen, beliau ada menyebut bahawa Ganesan telah menjemput polis untuk masuk ke dalam Dewan,” katanya pada sidang media selepas mengadakan mesyuarat Hak dan Kebebasan Awam di sebuah hotel di sini, semalam./SH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan