JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 20 Januari 2011

BERANI ATAU TIDAK PENGERUSI SPR KALI INI?

Oleh: Mandor

SPEAKER Dun Selangor, YB Datuk Teng Chang Khim hari ini mengisytiharkan kerusi Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Klang kosong berikutan kegagalan penyandangnya, YB Badrul Hisham Abdullah menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri Selangor selama lebih setengah tahun. Pengumuman itu dibuat petang semalam di Bangunan Sultan Abdul Aziz Shah di Shah Alam.

Pengerusi SPR malam tadi berkata, beliau belum terima surat rasmi daripada Speaker. Beliau mempertikaikan mengapa Speaker tidak memaklumkan kepadanya terlebih dahulu sebelum mengadakan pengumuman di media. Bukankah maklumat rasmi beliau belum terima, maka tunggulah. Masalah Speaker nak umumkan pada media itu bukan satu kesalahan dan itu juga maklumat tidak rasmi. Apa masalahnya?

Perlantikan SUK Negeri Selangor pun MB Selangor tidak tahu, kisah apanya? Sekarang ini Pengerusi SPR kena berhati-hatilah buat keputusan samada disahkan kerusi tersebut kosong atau tidak. Jangan kena cucuk hidung pula nanti. Kita tunggu berani atau tidak Pengerusi SPR ini buat keputusan tanpa dicucuk hidung./mandor.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan