JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Rabu, 5 Januari 2011

PRK DUN TENANG - PKR TURUN HABIS-HABISAN

PKR akan dedah pembohongan


LABIS - PKR akan berlawan habis-habisan di dalam pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang dan berusaha menurunkan majoriti jika Barisan Nasional (BN) menang.

Anggota Majlis Tertinggi PKR, Datuk Seri Chua Jui Meng berkata, parti itu telah menyusun gerakan untuk menghadapi PRK di DUN Tenang ini termasuk memberitahu pemimpin India di Johor untuk bekerja kuat.

“Bagi kaum Melayu, kita serahkan kepada Pas bagaimana cara mereka untuk menaikkan lagi undi orang Melayu dan kita tidak takut dalam menghadapi PRK di DUN Tenang ini,” katanya.

Menurutnya, sebelum ini, lebih kurang 55 peratus kaum Cina merupakan pengundi bagi calon Pas dan India 45 peratus.

Ini juga dapat dilihat dengan jelas selepas penurunan majoriti pada tahun 2008 yang lalu.

“Di dalam kawasan DUN Tenang ini, terdapat juga beberapa kawasan Cina yang kita jaga dan dengan hasil kerja kuat, kita berharap dapat menang di kawasan kita. Kita lihat ada yang sudah bermain kotor dengan mengeluarkan risalah dan buku kecil yang mana kebanyakannya memainkan isu perkauman.

“Ini tertulis di dalam buku kecil yang mana ditujukan untuk menguasai minda orang Felda dan sekitar DUN Tenang ini dengan tertulis “DAP anti Islam”. DAP tidak pernah tentang Islam dan sentiasa menghormati orang Islam seperti mana di Pulau Pinang. Kita akan mendedahkan semua pembohongan itu suatu masa nanti,” katanya.

Sementara itu, Ketua Biro Hal Ehwal Orang India PKR Johor, Mark Mathew berkata, mereka telah turun padang dua minggu lepas lagi untuk membincangkan masalah kaum India yang masih banyak belum diselesaikan.

“PKR Johor telah banyak membuat kerja dan telah banyak kaum India di Johor yang kita bantu. Seperti terdapat sebuah sekolah meminta jalan masuk sekolah dan tidak jauh hanya dalam 300 hingga 400 meter sahaja, namun jalan itu hanya diletakkan batu dan masih tidak berturap.

“Persoalannya adakah jalan itu akan terus seperti itu jika tiada PRK? Kita janji dengan orang Labis kalau menang di Johor, kita akan menjaga mereka seperti di Selangor dan Pulau Pinang,” katanya pada sidang media di sini, semalam./Sinar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan