JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 4 Januari 2011

SAHIH - ADUKA TARUNA DAN BATU-API MENENTANG KERAJAAN PERPADUAN UMNO-PAS

Oleh: WFAUZDIN NS

DUA Blogger pro PR bertembung, paling menariknya kedua-duanya amat anti dengan UG atau Kerajaan Perpaduan. Blogger Aduka Taruna melalui blognya di sini, mencabar Batu-Api untuk berdebat berkaitan isu UG yang semua tahu telah ditolak oleh Muktamar PAS yang lalu.

Batu-Api@FireStone pula merasa pelik mengapa perlu debat diadakan kerana beliau juga tidak bersetuju dengan Kerajaan Perpaduan di antara Umno - PAS. Debat hanya boleh diadakan jika salah seorang bersetuju atau menyokong UG. Tulisan Batu-Api di sini.

Aku tidak mahu mengulas salah faham di antara kedua-dua Blogger ini. Aku cuma merasa bangga kerana masing-masing amat tidak menyokong Kerajaan Perpaduan di antara Umno-PAS. Berbeza pendapat itu biasa, mungkin ada salah faham atau kurang tahu apakah matlamat atau tujuan pertemuan yang dikatakan telah berlaku di antara pemimpin PAS dan Umno sebelum ini. Sebab itulah sebelum ini aku ada menulis betapa sewajarnya media rasmi parti memberikan jawapan atau maklumat berkaitan pertemuan yang didakwa ada berlaku itu.

Jika tidak diberikan maklumat, maka bukan sedikit yang tidak faham atau menaruh perasaan curiga mencurigai. Ada juga yang berpendapat tidak semua strategi parti boleh didedahkan. Ya, jika itu satu strategi eloklah dirahsiakan. Tetapi, adakah kita fikir strategi seperti itu menguntungkan parti atau pihak musuh?

Seandainya pertemuan itu adalah pertemuan biasa yang melibatkan pemimpin sesama Melayu dan Islam, elok rasanya pemimpin dari PKR juga dijemput apatah lagi Ketua Pembangkang juga adalah Melayu dan Islam. Itu pun mesti dimaklumkan kepada rakan kita dari DAP matlamat atau tujuan pertemuan diadakan agar rakan kita tidak berasa hati atau merasa terpinggir.

Aku tidak tahu sehingga sekarang benar atau tidak adanya pertemuan itu, lebih-lebih lagi apakah tujuan pertemuan itu jika benar ianya telah diadakan. Kesemua ini aku harapkan ada penjelasan yang boleh melegakan kita semua.

Kepada Aduka Taruna dan Batu-Api, syabas kepada anda berdua kerana menunjukkan kepekaan terhadap isu UG ini. Marilah kita tentang usaha untuk merealisasikan UG ini jika ada. Jika tiada, Alhamdulillah./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini