JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 8 Januari 2011

TINDAKAN BIJAK DAN BERANI OLEH MB SELANGOR, ZAHRAIN YANG MASIH TOLOL?

TINDAKAN BIJAK DAN BERANI OLEH MB SELANGOR, ZAHRAIN YANG MASIH TOLOL?

Oleh: WFAUZDIN NS

MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim akhirnya menjunjung kasih untuk hadir ke Istana Sultan Selangor siang tadi. Kehadirannya adalah sebagai rakyat dan pemimpin kerajaan negeri yang setia ke bawah Duli Tuanku bukannya untuk meraikan `pendatang tanpa izin' itu.

Bayangkan jika MB tidak hadir. Selama berbulan-bulan lamanya media haprak akan mengalunkan lagu `penderhaka Raja' terhadap MB Selangor. Kehadirannya pun masih dipersendakan oleh TV3 suku yang menggambarkan seolah-olah MB Selangor dan para Exco yang hadir sekadar `tunjuk muka'. Begitulah celakanya media di bawah ketuanan Melayu yang menghina pemimpin Melayu yang dipilih oleh rakyat itu.

Seekor `katak' bernama Zahrain pun menyampuk dalam isu ini. Bagi menggambarkan betapa tololnya MP ini, beliau mendakwa apa yang berlaku di dalam isu SUK Selangor itu adalah mainan atau hasutan DAP khususnya di P.Pinang. Betapa tololnya MP ini dan kita bersyukur di dalam PKR kita telah diselamatkan dari Wakil Rakyat setolol itu. Jika tidak, tentu parti kita akan malu.
Semua rakyat tahu sejarah, Lim Guan Eng ini lah yang memperjuangkan nasib seorang gadis Melayu yang telah dirogol oleh seorang pemimpin Melayu sendiri. Waktu itu, di mana Zahrain? Mungkin ketika itu beliau sedang berangan untuk menjadi Wakil Rakyat untuk mengaut kekayaan dirinya.

Mungkin Zahrain ingin kita lupa jasa Lim Guan Eng yang telah memerintah P.Pinang secara telus sehinggakan kaum Bumiputera berjaya mendapat tender 70 % di negeri tersebut. Beliau juga mahu kita lupa siapakah yang menaikkan elaun guru KAFA, Imam serta menambah peruntukan kepada Sekolah Agama di P.Pinang. Zahrain gagal menghasut orang Melayu dan Islam di P.Pinang untuk membenci Lim Guan Eng. Sebab itulah, Zahrain merapu sehingga kata-katanya tidak lagi boleh diterima oleh akal yang waras.

Syabas sekali lagi buat MB Selangor yang terus menumpahkan taat setia kepada Sultan Selangor. Umno semakin kekurangan idea untuk menyabitkan Kerajaan Selangor sebagai penderhaka kepada Raja. Selepas ini, PR harus mendedahkan siapa sebenarnya penderhaka Raja kepada seluruh rakyat Selangor khususnya dan seluruh Malaysia, amnya. Mari kita londehkan seluar dalam Umno selepas ini./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan