JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 4 Januari 2011

ROGOL PUNYA PASAL, DEN ADO PANTUN UNTUK ORANG JOLOBU

Oleh: WFAUZDIN NS

MUKADDIMAH, sedikit pantun untuk orang kampung den.

"Ke Jelobak Ke Jolobu,
Tuai Padi Tigo Tangkai,
Apo Malang Eh Nasib Si Tuo Jolobu,
Ado Amah Lari Kono Bantai"


Izinkan den bercakap loghat nogori kali ni yo. Den ado buek artikel isu Amah yang dikatokan kono balun kek seorang Mentori. Den tak tuduh sapo-sapo macam beberapo orang Umno dok tuduh Anwar liwat budak yang tak cuci punggung tigo hari tu, sebab den tahu tuduh orang zina, liwat atau rogol orang ni kalau tak do bukti berdoso bosa. Takut den.

Tapi cerito Amah yang dikatokan kono rogol oleh Mentori tu heboh walaupun tak seheboh cito Anwar. Pasal apo kek Utusan Meloyo takdo cito nih? Paham-paham yo lah kan, pasal Utusan Meloyo ni kono kontrol kek si Awang yang bangang tuh. Hari ni, dikatokan ado laporan Polis dah dibuek kek Jolobu. Kek seghomban pun ado dongar khabar eh. Den ado tulis kek sini.

Apo pun cito eh, den dongar yang ado peluang jadi Ketuo Umno Bahagian Jolobu adolah YB Yunus Rahmat. Dio sebelum ni ado lawan Rais Yatim sebagai Ketua Bahagian tapi kantoi. Yunus Rahmat ni orang kampung den. Baru-baru ini den ado jumpo dia kek kodai mamak kampong den siap bersalam plak.

Den agak tak lamo lagi dio lah jadi Ketuo Bahagian Umno Jolobu. Jangan tanyo den kenapo plak. Dan, jangan tanyo den ke mano Rais Yatim kalau dah Yunus Rahmat ambik tompek dio. Den tongah pikir ni, ado ko mano-mano jambatan yang nak dibakar oleh Rais lopeh ni, Jangan terbakar badan dah la, den nak posan yo./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini