JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 31 Januari 2011

HEBATNYA KERAJAAN NAJIB DAN JENTERANYA MENEWASKAN SEORANG WANITA ?

Oleh: WFAUZDIN NS

TERLEBIH dahulu diucapkan tahniah kepada `Kerajaan Malaysia beserta beberapa Kementerian dan agensinya' yang telah menewaskan PAS yang mewakili PR di dalam PRK Dun Tenang yang diumumkan malan tadi.

Calonnya, Mohd Azahar Ibrahim mengalahkan calon PAS Normala Sudirman dengan majoriti 3, 707 dengan mendapat undian 6, 699 manakala Normala memperoleh 2,992 undi. Bumi Tenang dibanjiri air sehingga ke tengah Pekan Labis iaitu banjir terburuk di kawasan tersebut, namun majoriti pengundi tetap yakin bahawa Kerajaan Bn adalah kerajaan terbaik buat mereka dan Labis khususnya tetap dilihat maju di bawah Bn.

Majoriti di Labis juga berpendapat bahawa `ketuanan Melayu' mesti dipertahankan, walaupun beberapa pemimpin di kalangan mereka memperlekehkan hukum Islam. Melayu lebih penting dari segalanya, sebab itu seperti biasa kawasan Felda tetap aset penting pendukung `ketuanan Melayu'. Alhamdulillah, di saat ramai Melayu tidak peka terhadap hukum Islam, DAP dan pengundi-pengundi Cina bersatu dengan PAS mempertahankan maruah Islam dari terus dicemari oleh mulut beberapa pemimpin mereka.

Ini satu perkembangan baik buat PAS dan PR. Islam semakin difahami oleh mereka dan biarlah Chua Soi Lek, Muhyiddin, Rais atau Isa Samad yang merasa amat sukar memahaminya. Majoriti pengundi-pengundi di Tenang juga merasakan perjuangan Islam tidak mempunyai tempat di sini terutamanya di kawasan felda. Sebab itu, hairan apanya jika kita lihat remaja-remaja di kawasan felda teramat baik akhlak mereka. Tiada masalah sosial di felda dan felda itu sendiripun bersih sebersihnya. Justeru, memang wajar Ahmad Maslan tidak menyahut cabaran ANAK untuk berdebat berkenaan isu felda. Ini adalah kerana majoriti penduduk felda tetap yakin felda bersih. Tidak lama lagi seluruh felda akan mendapat WIFI percuma sepertimana kem tentera di Bagan Pinang telah mendapat WIFI, kolam renang dan Padang Futsal yang dijanjikan dulu (?)

Sekali lagi tahniah buat Kerajaan 1 Malaysia di bawah Najib dan ternyata jentera kerajaan mereka amat kuat sehingga boleh menewaskan seorang wanita dari PAS./wfauzdin.blogspot.com
00:28 8 ulasan:
PAPA GOMO berkata...

harap bersabar......

apa cerita? kata Normala sudah jadi Duta KFC? he he he...

tu lah hangpa, sembah lagi Nik Ajis tu......

Hudud mana? Kat kelantan pun tak laksanakan....

Apa cerita??? Bila nak laksanakan???

Khak Ptuih

Tanpa Nama berkata...

Kesian Papagomo...dah le byk kali kantoi dlm penulisan fitnahnya. Ko ketinggalan Gomol woyy..pasal hudud kat Kelantan tu, ko pegi tanya Mamak kutty sebangsa dgn ko tu Mahdey...dia ada lagi simpan surat amaran jgn laksanakan hudud...tak pun ko mintak kat Najib ada lagi simpan dlm fail surat amaran kat Kelantan jgn laksana hudud...tak pun ko mintak kat Husam Musa surat tu...ko ni Blogger ketinggalan bas je memanjang...sian ko kan...ehehh..

lakenok berkata...

Hahah..Johor tempat lahir UMNO bro..
Felda pulak tuh..Saka UMNO masih kuat lg kt situ sbb Singapore selalu sampuk2 org Johor..
Jd diorang terpaksa men kuda kepang lg..
Whakaka!!!
PAPA GOMO??
Pthuii!!!
Klu Zaman Nabi dulu,kepala Papa Gomo dh tergolek kat tanah dh..
Tobat la woii..
Ko ne dh berapa lama x basahkan muka dgn air sembahyang..
Mati tu benar ,soalan Mungkar nakir tuh benar wahai PAPA GOMO!!!

Amuraria berkata...

PEDULIKAN PAPA GOMOI KA PAPA KHINZIR KA JANGAN LAYAN NANTI TERKENA SAMPOK KUMAN & VIRUS BABI JE GOMO NAYA TAK ADA OBAT ! KAHKAHKAH ! ISLAM AKAN MENANG AKHIRNYA !
ANGGAP SAJA SIKHINZIR GOMO TO MACAM BABI SOI LEK KAHKAHKAH !

Tanpa Nama berkata...

setakat cakap mahathir itu dan ini biasalah pas...takkan nak menuding jari kesalahan sendiri......nak seribu daya tak nak seribu dalih.....

Tanpa Nama berkata...

kami rakyat johor nie bukan apa.... pada kami tidak buta akan apa segala fahaman politik sekalipun.. bagi kami setiap jasa yang telah dihulurkan hendaklah dibalas.... sebab itulah kam masih lagi menyokong umno.... kerana sejarah yang telah membuktikan umno telah berkorban memperjuangkan hak2 melayu.... yang membuat umno itu berubah adalah kerana pemimpin-pemimpinnya yang tiada lagi matlamat dan hala tuju perjuangan mereka.... umno tetap sama seperti dahulu... cuma pemimpin mereka yang telah terkandas dengan matlamat yang sebenar... diharapkan pembaca komen ini sedar.... pertubuhan politik itu bersih.. tapi yang menjadikan ea kotor adalah pemimpin itu sendiri..

tungkaran hati.blogspot berkata...

Saya masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini setelah Nik Aziz menjadi penentu, dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....! juga jauh dihati saya.
Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...! kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah negara Islam yang berdaulat!

WFAUZDIN NS berkata...

PAS tanpa PKR dan DAP dulu pun tak boleh laksanakan Undang2 Islam di Kelantan dahulu. Kerana apa? Kerana Umno yg menghalangnya. Jadi, mengapa salahkan hubungan PAS dengan PKR dan DAP? Di Tenang, terbukti yg hina Islam itu siapa? DAP ke PKR? Bukankahj MCA yg menjadi sekutu Umno? Bukankah DAP dan PKR bela PAS di Tenang? Sebab itu lah kita kena cerdik di dlm menilai hubungan PAS, PKR dan DAP. PAS tidak boleh bersendirian kerana bersendirian lebih mudah dibunuh oleh musuh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini