JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Jumaat, 21 Januari 2011

SEBUT SAHAJA KERUSI DIKOSONGKAN, PENYAKIT PUN HILANG

Oleh: WFAUZDIN NS

SPEAKER Dun Selangor Datuk Teng Chang Khim telah mengistiharkan kerusi Dun Pelabuhan Kelang kosong ekoran kegagalan YB Badrul Hisham Abdullah menghadiri persidangan Dewan selama 6 bulan tanpa alasan munasabah. SPR masih belum menerima surat secara rasmi dari Speaker dan Najib pula berkata Bn akan mengkaji kesahihan kekosongan itu terlebih dahulu.

YB Badrul Hisham Abdullah yang memenangi kerusi tersebut atas tiket PKR, kemudiannya keluar dari PKR menjadi Bebas dan akhirnya menjadi ahli Umno menyebut bahawa beliau akan menggunakan saluran undang-undang bagi mempertahankan kedudukannya sebagai DUN Pelabuhan Klang. Di samping itu, beliau berkata akan tetap hadir pada persidangan Dun Isnin ini kerana masih belum menerima surat rasmi mengenai kekosongan kerusi tersebut.

Secara tiba-tiba boleh pula YB ini hadir sidang dan hilang segala sakitnya setelah mendengar pengumuman Speaker tersebut. Di sini, rakyat di Dun Pelabuhan Kelang boleh menilai sendiri `permainan' Wakil Rakyat mereka. Sudahlah undi dari rakyat `dijual'nya kepada Umno, YB ini tidak mempunyai tanggungjawab langsung kepada pengundi-pengundi di kawasannya.

Sekiranya terpaksa diadakan PRK di situ, saya yakin rakyat di Pelabuhan Kelang tidak akan memaafkan beliau dan Umno. Sebab itulah seboleh-bolehnya pihak mereka tidak mahu diadakan pilihanraya kecil di kawasan tersebut walaupun terpaksa ke mahkamah. Adakah mahkamah di negara ini boleh diyakini? Kita tunggu dan lihat./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan